Twój KLIK w reklamię utrzymuje forum! Wyłącz program blokujący!

Silnik i układ wydechowyModyfikacja układu wydechowego Z20LER

Pablopbs
Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 19 gru 2015, o 10:59
imie: Paweł
Silnik: Z20LER
Wyposażenie: Sport
Województwo: Lubelskie

Modyfikacja układu wydechowego Z20LER

Postautor: Pablopbs » 14 paź 2016, o 09:59

Witajcie,

wiem że było już kilka tematów odnośnie układu wydechowego, aczkolwiek nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania odnośnie silnika 2.0T, mianowicie - jeśli zastąpię środkową i końcową puszkę prostymi rurami to nie będzie mi wywalać żadnych błędów komputera ?

Zamiar jest taki, aby uzyskać bardziej rasowy, głośniejszy dźwięk, bo ogólnie jest on bardzo ładny, aczkolwiek zdecydowanie za cichy jak dla mnie. Po takim zabiegu silnik 2.0 T powinien o wiele ładniej pracować i lepiej oddychać ale chodzi mi głównie o to czy nie będę miał problemu z błędami związanymi z tą modyfikacją.

Z chęcią wymieniłbym sam końcowy na coś bardziej sportowego ale znaleźć coś ciekawego w rozsądnych pieniądzach do tego silnika graniczy z cudem :|

Albo na początek sam środkowy usunąć ?

Pozdrawiam,
Paweł



Awatar użytkownika
Benek
Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 17 cze 2015, o 11:58
imie: Bernard
Silnik: Z20LER
Wyposażenie: Cosmo
Województwo: Lubelskie

Re: Modyfikacja układu wydechowego Z20LER

Postautor: Benek » 14 paź 2016, o 12:27

Ja zamiast środkowego tłumika mam wspawaną rurę i żadnych błędów nie mam. A dźwięk o wiele fajniejszy jest :)

Awatar użytkownika
Flora
Forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 18 sie 2016, o 09:39
imie: Marcin
Silnik: Z19DTH
Wyposażenie: Sport
KM: 150
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Modyfikacja układu wydechowego Z20LER

Postautor: Flora » 14 paź 2016, o 13:18

Nie jestem może ekspertem od wydechów, ale wiem, że tłumik poza funkcją tłumienia działa również (w dużym uproszczeniu) jako miejsce, dzięki któremu generowane jest podciśnienie wysysające spaliny z silnika. Twierdzenie, że wspawanie przelotu zamiast tłumika poprawi "oddychanie" silnika jest błędne. Zastanawialiście się kiedyś dlaczego w sportowych kolektorach poszczególne rury są specyficznie powyginane zamiast po prostu się łączyć? To właśnie dlatego że w takiej sytuacji dla każdego cylindra spaliny pokonują dokładnie tą samą odległość i łatwiej jest odpowiednio ustawić parametry silnika, aby "fala odbijająca się od tłumika środkowego" dodatkowo wyciągała spaliny.

Awatar użytkownika
ryba1
Forumowicz
Posty: 316
Rejestracja: 9 lis 2015, o 21:42
imie: Krzysiek
Silnik: Z17DTL
Wyposażenie: Essentia
KM: 96-200NM
GG: 11368882
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: CGD/SB/KR
Kontaktowanie:

Re: Modyfikacja układu wydechowego Z20LER

Postautor: ryba1 » 14 paź 2016, o 18:22

@Flora to co piszesz tyczy sie silnika wolnossacego.do silnika turbo jest jak najbardziej wskazany przelot.mozna nawet większa średnice

Pablopbs
Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 19 gru 2015, o 10:59
imie: Paweł
Silnik: Z20LER
Wyposażenie: Sport
Województwo: Lubelskie

Re: Modyfikacja układu wydechowego Z20LER

Postautor: Pablopbs » 15 paź 2016, o 03:41

ryba1 pisze:@Flora to co piszesz tyczy sie silnika wolnossacego.do silnika turbo jest jak najbardziej wskazany przelot.mozna nawet większa średnice


Otóż to :-)

@Benek, gdzie robiłeś przelot, bo widzę że z LU? Końcowy masz standard czy robiony?

Głównie chodzi mi o problemy z lambdą, czytałem że po wypatroszeniu kata trzeba wstawić oszusta zamiast sondy, bo w tym silniki są chyba dwie sondy na układzie

Awatar użytkownika
ryba1
Forumowicz
Posty: 316
Rejestracja: 9 lis 2015, o 21:42
imie: Krzysiek
Silnik: Z17DTL
Wyposażenie: Essentia
KM: 96-200NM
GG: 11368882
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: CGD/SB/KR
Kontaktowanie:

Re: Modyfikacja układu wydechowego Z20LER

Postautor: ryba1 » 15 paź 2016, o 09:02

Pablopbs pisze:
Głównie chodzi mi o problemy z lambdą, czytałem że po wypatroszeniu kata trzeba wstawić oszusta zamiast sondy, bo w tym silniki są chyba dwie sondy na układzie

1-szego jak wywalisz nie trzeba nic robić.2-giego trzeba emulator (żeby spaliny nie uderzało bo będzie walić błędami) lub programowo wyłączyć

Awatar użytkownika
Benek
Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 17 cze 2015, o 11:58
imie: Bernard
Silnik: Z20LER
Wyposażenie: Cosmo
Województwo: Lubelskie

Re: Modyfikacja układu wydechowego Z20LER

Postautor: Benek » 15 paź 2016, o 18:20

Pablopbs pisze:
Otóż to :-)

@Benek, gdzie robiłeś przelot, bo widzę że z LU? Końcowy masz standard czy robiony?

Głównie chodzi mi o problemy z lambdą, czytałem że po wypatroszeniu kata trzeba wstawić oszusta zamiast sondy, bo w tym silniki są chyba dwie sondy na układzie


W Motoplexie robią na Przemysłowej 10 w Lublinie

Awatar użytkownika
Flora
Forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 18 sie 2016, o 09:39
imie: Marcin
Silnik: Z19DTH
Wyposażenie: Sport
KM: 150
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Modyfikacja układu wydechowego Z20LER

Postautor: Flora » 17 paź 2016, o 12:30

ryba1 pisze:@Flora to co piszesz tyczy sie silnika wolnossacego.do silnika turbo jest jak najbardziej wskazany przelot.mozna nawet większa średnice



Ciekawe, a możesz mi tak na szybko wyjaśnić dlaczego? Chodzi o inne ciśnienie?

Reklama wspiera funkcjonowanie naszego forum, więc (...) kliknij


Wróć do „Silnik i układ wydechowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość